Огледни часови

Музичка култура и Енглески језик

28.12.2021.године одржан је сараднички час у првом разреду под називом ,,У СУСРЕТ НОВОЈГОДИНИ.“
Марија Мићић, наставница енглеског језика и Слађана Мрљеш, учитељица, спојиле су две наставне јединице часова Енглеског језика и Музичке културе у једну целину.

Циљ ове наставе је био да се ученици припреме за предстојећи празник, да га прижељкују са радошћу, лепим жељама, песмом и осмехом на лицу!!!
Кроз наставну јединицу из Енглеског језика и понављајући шта смо већ научили из наставних
предмета Света око нас и Српског језика, разговарали смо о обичајима који предстоје дочеку Нове године. ( кићење јелки, писање писама Деда Мразу, прављење колачића…)

Ученици су били подељени у групе на основу добијених сличица. Својим групама су дали следећа имена: СНЕШКИЋ- СМЕШКИЋ, ЈЕЛКИЦА- ЗЕЛЕНИЦА, МРАЗИЋ-ПАЗИЋ.
КРОЗ САРАДНИЧКИ ЧАС НАУЧИЛИ СУ МНОГО ТОГА И ВЕОМА СЕ ЗАБАВЉАЛИ КРОЗ МНОГЕ
АКТИВНОСТИ:
-научили су нове речи енглеског језика
-писали писмо Деда Мразу
-научили песму из музичке културе са којом ће звати Деда Мраза
-китили јелку
-правили Снешка Белића
-правили џак у који ће Деда Мраз паковати поклоне.
– бескрајно се забављали.

Учитељица Слађана Мрљеш и наставница енглеског језика Марија Мићић.

Угледни час

Угледни час из Српског језика, област Језичка култура, наставна јединица : На тексту “Свитац пшеничар и воденичар”Добрице Ерића – причање у дијалошкој форми; уношење дијалога, управног говора у структуру казивања – по заједнички и самостално сачињеном Циљеви: – Поступно оспособљавање ученика за самостално причање у дијалошкој форми. Оспособљавање за успешно служење књижевним језиком у различитим видовима његове усмене и писмене употребе и у различитим комуникационим ситуацијама. Оспособљавање ученика да пажљиво посматрају, уочавају, откривају, запажају, упоређују; да уоче, издвоје и заокруже битна својства/особине .Подстицање ученика да схватају и усвајају појмове: главно, споредно, утисак, расположење, интересовање, околност, ситуација, испољавање; подстрек, услов, поређење, процењивање, тврдња, доказ, закључак. – Неговање културе слушања саговорника. – Развијање смисла и способности за правилно, течно, економично и уверљиво усмено и писмено изражавање, богаћење речника, језичког и стилског израза. Развијање читалачких навика. Компентенција: К3 П3 Обезбеђује могућности и окружење за активности, интересовања и потребе ученика уважавајући њихове ставове и мишљења. Часу су присуствовали чланови Стручног већа за разредну наставу и педагог школе. Атмосфера на часу била је радна, узбудљива, динамична. Ученици ангажовани и заинтересовани. Задаци реализовани, без напора кроз рад у групама, одличну сарадњу ученика у оквиру групе, игру по улогама. По утисцима ученика о часу, записаним на папирићима, све су обновили о дијалогу, схватили шта је интервју,боље су схватили текст, био им је час занимљив, само се брзо завршио. Хвала колегама, које су присуствовале часу! Учитељица: Лидија Ћирић

Карађорђе се вратио у Орашац

Нашу школу, “Први српски устанак” у Орашцу, 27.маја посетила је ОШ “Карађорђе” из Тополе.За ученике је одржан угледни час под називом “Карађорђе се вратио у Орашац”, са темом Први српски устанак.Кроз гледање и извођење ове представе, звучне ефекте, симулацију најважнијих битки, деца која су била у публици,као и она која су учествовала могла су се упознати са најважнијим догађајима Првог српског устанка.Овај час је подразумевао корелацију историје и књижевности, а настао је у сарадњи наших ученика, директора школе Дејана Бајовића, наставнице српског Јоване Мијаиловић и наставнице историје Светлане Лалић.Уз богате костиме и реквизите дочаран је дух тог времена. Посебну захвалност исказујемо КУД “Електропорцелан” и њиховом кореографу господину Максимовићу, који су нам омогућили коришћење ношње за овај час, што је још више појачало позитивне утиске које је ова представа оставила.

Тематски дан: ЈЕСЕН

23. 9. у првом разреду кроз разноврсне активности током дана дочекали смо јесен. Ученици су посматрањем, слушањем, разговором о природи, о обрађеној песми и практичним радом уочавали које нам то промене јесен доноси. У току дана су имали прилику да опажају, доносе закључке, уче, да покажу своју креативност и машту.

Припрема за час

Огледни час: Грађанско васпитање

У првом разреду одржана је и прва радионица са родитељима.

>> Родитељи и деца су стекли укратко увид у садржај наставе Грађанског васпитања и начину рада на часовима.
>> Разменом у круг имали су прилику да једни другима кажу шта то воле код себе, шта им је пријатно, а шта би променили да могу.
>> Родитељи су причали како им је било када су они ишли у школу.
>> Након размене пар – родитељ и дете, добили су задатак да на картончићима у боји залепе слику детета, напишу име и заједнички то украсе.
>> Све картончиће смо залепили и направили плакат ПРВАЦИ.

Родитељи су били веома отворени за сарадњу, а деци је пријао заједнички рад.
Одељењски старешина Слађана Мрљеш