У току дечије недеље одржан је пријем и учлањење ученика првог разреда.
Малишани се упознају са правилима и садржајем наше библиотеке, међусобно друже, измишљају и причају приче по сликама, цртају и боје уз велику подршку старијих другара.
https://www.facebook.com/share/p/9FF2NWdicRXLTZru/
1.11.2023.
Поводом претходне Недеље књиге и предстојеће Вукове недеље наставница српског језика и књижевности Тамара Каровић, у сарадњи са библиотекарком и наставницом енглеског језика Маријом Мићић, одржала је ученицима осмог разреда језичку радионицу у школској библиотеци. У циљу систематизације градива о развоју српског језика и Вуковој реформи, као и у циљу обогаћивања ученичког речника, кроз низ активности реализована је радионица.
Ученици су били подељени у две групе и најпре су се кроз едукативне картице подсетили народних умотворина, које је Вук сакупљао. Том приликом читане су питалице и разбрајалице. Након тога уследило је такмичарско надметање у изговарању брзалица, које су ученици, такође, насумично извлачили међу понуђеним едукативним картицама.
Следећа активност тицала се упознавања са Вуковим Рјечником и проналажења занимљивих речи и њиховог објашњења. На тај начин ученици су се упознали са неким архаичним речима које је Вук унео у свој Речник, а које се више не користе.
Насупрот архаичним речима и Речнику из 1852. године, у следећој активности ученицима је дат савремени речник страних речи и израза. Задатак је био да у њему пронађу одреднице, које им је наставница српског језика записала на папирићима. Након проналажења речи у речнику, требало је да на полеђини папира запишу њено објашњење дато у речнику и да смисле прикладну реченицу у којој ће ту нову реч употребити. Будући да су то махом англицизми, наставница енглеског језика је пружала стручну подршку ученицима, па су заједно проналазили синониме и осмислили контекст у којима би се могле те речи употребити.
Као последња активност била је осврт на жаргонски речник и на његову честу употребу међу млађом популацијом. Тако су на тренутак ученици и наставнице заменили места, па су ученици издвојили неколико жаргонских речи и својим објашњењењем упутили наставнице у њихово значење и употребу.
Тиме је заокружена језичка радионица, која је била осмишљена као судар некадашњег старог и савременог новог речника.
За крај, уз помоћ библиотекарке, направљен је избор најзначајнијих Вукових дела, која ће бити изложена у виду изложбе у холу школе за време обележавања Вукове недеље од 13. до 17. новембра.📚📚
https://www.facebook.com/share/p/1vmMsSgvBn4q7Acb/
1.11.2023.
Ми о Вуку
https://www.facebook.com/share/v/uMNLHUtngYR3ASx9/
https://www.facebook.com/share/p/Cd9BwiTZG2m9xYio/
https://www.facebook.com/share/p/pyvBnyzHu5cEQixL/
https://www.facebook.com/share/v/uL7Tw47HwTRd2YCj/
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FoznBdigxvC0%3Fsi
https://www.facebook.com/share/v/LaWuNG6Ec4Fq3FyR/
6.11.2023.
Добра књига вреди више
Добра књига је доживљај у нашем животу!!
Ученици трећег разреда прочитали су свој први роман ,,Доживљаји мачка Тоше“, Бранка Ћопића.
Мачак Тоша, деда Триша, Шаров, Жућа, Миш Пророк, меда Крушкотрес Кукурузовић су ликови романа који су нас увесељавали док смо читали.
Стрепели смо док је мачак Тоша био заробљен у џаку, смејали се деда Триши и његовом другу крчмару, док су се расправљали ко је ко и како то да виде три месеца, ишчекивали како ће се завршити јурњава чича Брке и меде Крушкотреса, били срећни што су се спријатељили мачак, миш и пас.
Најважније је да смо схватили да је пријатељство најбољи лек за самоћу, да су искрени пријатељи увек ту за сваку помоћ.
Важно је и то што смо уживали , читајући књигу, водили Дневник о прочитаним књигама и добили инспирацију да прочитамо још једну, па другу, трећу…